آزادی سوران (اسکندر) لطفی و مسعود نیکخواه از فعالین انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان

سوران (اسکندر) لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و مسعود نیکخواه عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شدند.

سوران اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه از فعالین انجمن صنفی معلمان کردستان مریوان e1670276938362

به گزارش روژمان و به نقل از کولبر نیوز امروز دوشنبه ١۴ آذرماه ۱۴۰۱، سوران (اسکندر) لطفی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان و سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و مسعود نیکخواه از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان پس از حدود دوماه بازداشت توسط نیروهای امنیتی، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند.

لازم به ذکر است که آقایان سوران(اسکندر) لطفی و مسعود نیکخواه، در حالی دوباره بازداشت شدند که با وثیقەی ٢ میلیاردی، بعد از حدود ۵ ماه بازداشت و ‌انفرادی، در اواخر مردادماه آزاد شدە بودند و با وجود وثیقەی قبلی، دوباره با تودیع ۵۰۰ میلیون وثیقە جدید آزاد شدند.

نیروهای امنیتی شهر مریوان روز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ ،ساعت هفت صبح با شکستن درب منزل وارد خانه اسکندر لطفی شدند و او را دستگیری کردند. مسعود نیکخواه از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان نیز همان روز با تماس تلفنی به اداره اطلاعات مریوان احضار و سپس بازداشت گردید. همچنین نیروهای امنیتی رژیم به منزل شعبان محمدی دیگر عضو هیات مدیره‌ انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان یورش برده و پس از شکستن درب منزل به دلیل در خانه نبودن وی نتوانستند نامبرده را بازداشت کنند.

روز یکشنبه ١٧ مهرماه ١۴٠١ با دستور بازپرس شعبه ٢ دادسرای ٣٣ تهران “اسکندر لطفی” و “مسعود نیکخواه” از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان به اتاقک‌های بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند و طی تماسی سوران لطفی و مسعود نیکخواه از وضعیت بسیار بحرانی بازداشتگاه‌های خود خبر داده‌ بودند. از آن زمان تاکنون این دو فعال صنفی معلمان کردستان در بازداشت نیروهای امنیتی هستند.

اسکندر لطفی پیشتر نیز در یازدهم اردیبهشت‌ماه به همراه شعبان محمدی و مسعود نیکخواه از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سرانجام روز چهارشنبه ۲۶ مردادماە ١٤٠١ پس از ۱۰٨ روز بازداشت، به قید وثیقه ۲ میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان تکمیل پرونده از زندان آزاد شد.
این عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان در آن زمان نیز در اعتراض به روند و تداوم بازداشت غیرقانونی و تحت فشار قرار دادن وی برای اخذ اعترافات اجباری دست به اعتصاب غذای خشک زدە بود.

مسعود نیکخواه پیشتر نیز در روز ٢٢ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی رژیم در مریوان بازداشت شده بود. این در حالی بود که “شعبان محمدی” و “مسعود نیکخواه” همراه با “اسکندر لطفی” در آستانه ١ ماه مه روز جهانی کارگر بازداشت و آزاد شده بودند. مسعود نیکخواه روز چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت‌ماه با تودیع قرار کفالت از زندان مریوان آزاد و بامداد روز پنج‌شنبه بیست و دوم اردیبهشت‌ماه دوباره از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و سرانجام روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ پس از گذشت بیش از صد روز با تودیع قرار وثیقه دو میلیاردی موقتاً از زندان اوین آزاد شد.

Related posts