ساکنان بندر تاکوما، در واشنگتن، اعتراض‌کنان راه ارسال سلاح به اسرائیل را سد کردند

روز دوشنبه ششم نوامبر، برابر با ١٥ آبان ساکنان بندر تاکوما، در واشنگتن، اعتراض‌کنان راه ارسال سلاح به اسرائیل را سد کردند.

بندر تاکوما، در واشنگتن، اعتراض کنان راه ارسال سلاح به اسرائیل را سد کردند

به گزارش روژمان آن‌ها برای مدت ٧ ساعت از بار شدن تجهیزات نظامی به کشتی ام وی کیپ اورلاندو را جلوگیری کردند. این کشتی که عازم اسرائیل بود برای وزارت دفاع کار کرده و قبلا تجهیزات لازم برای تجاوز به عراق و افغانستان و تداوم اشغال آن دو کشور را فراهم کرده بود. اکسیون بوسیله شاخه محلی “حزب سوسیالیست‌های دموکراتیک آمریکا” سازمان داده شده بود.

فعالان ضد جنگ و حامیان مردم فلطسطین سه روز قبل از اکسیون یعنی از روز جمعه هزاران تقاضا برای توقف ارسال سلاح به اسرائیل به وزارت دفاع فرستاده بودند که بی پاسخ مانده بود. بنابراین معترضین به طرزی سازمان یافته قبل از طلوع آفتاب روز دوشنبه در مقابل کارخانه غول پیکر اسلحه سازی “بوئینگ سنت چارلز” در صفوف طولانی روی زمین خوابیدند و راه عبور انتقال تجهیزات نظامی را به طور کامل بستند.

بدنبال این اکسیون، که ٧ ساعت طول کشید، معترضین در روز سه شنبه هفتم نوامبر، سالگرد انقلاب کبیر اکتبر ١٩١٧ روسیه، در سنت چارلز میسوری، در آمریکا و بندری در اسپانیا درازکشان راه ورود کامیون‌ها به آن بندر را سد کردند. افراد پلیس با حمله به فعالین ضد جنگ در سنت چارلز راه کامیون‌ها به بندر را باز کردند. در اسپانیا کارگران بار انداز به معترضین پیوسته و از بار کردن تجهیزات نظامی به کشتی خودداری کردند.

اخبار این اکسیون از طریق فعالان جنبش ضد جنگ و مخالفان قتل عام مردم فلسطین، بویژه در غزه، توسط دولت نژادپرست و ارتش جنایتکار اسرائیل وسیعا در دنیا و در شبکه‌های اجتماعی به زبان های مختلف منتشر شده است.

Related posts