ملایر- میلاد زهره‌وند اعدام شد

میلاد زهره‌وند از بازداشت شدگان خیزش ژینا در ملایر به صورت مخفیانه اعدام شد.

میلاد زهره‌وند اعدام شد

بنابه گزارش‌های منتشر شده “میلاد زهره‌وند” از بازداشت شدگان خیزش سراسری ژینا که پیشتر در بیدادگاه ناعادلانه رژیم به اعدام محکوم شده بود، صبح روز پنج‌شنبه ٢ آذر ماه ١٤٠٢ در زندان مرکزی همدان به صورت مخفیانه اعدام شد.

میلاد زهره‌وند کارگر آسفالت‌کاری بوده و در زمانی که در بازداشت فرزندش به دنیا آمد. بنا به گفته رسانه‌های وابسته به حکومت او به اتهام قتل یک عضو سپاه پاسداران به نام «علی نظری» در اعتراضات چهلم ژینا امینی به اعدام محکوم شده‌ بود.

در ۴ آبان ۱۴۰۱، همزمان با چهلم مهسا امینی، دانشجویان دانشگاه ملایر، بر پایه فراخوانی که از پیش اعلام شده بود، دست به اعتراض زدند. به گفته نزدیکانش میلاد زهره‌وند در میان معترضان نبوده‌است اما در آن روز به دلیل دیگری در محلی که یک عضو سپاه پاسداران به نام «علی نظری» در آن‌جا کشته شد، حضور داشته‌است. او به همراه چند نفر دیگر از اعضای فامیل خود در نزدیکی محوطه کلانتری ۱۲ ملایر بوده که درگیری با نیروهای امنیتی اتفاق افتاد. به گفته یکی از نزدیکان او «دست میلاد تیر خورد و به‌شدت زخمی شد. این عضو سپاه هم آنجا کشته شد.».

سپاه انصارالحسین استان همدان، علی نظری را عضو کادر اطلاعاتی-امنیتی سپاه پاسداران در ملایر معرفی کرده‌است. اما تا کنون هیچ تصویر و سندی از سوی نهادهای حکومتی منتشر نشده‌است که نحوه کشته شدن این عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشان دهد و تناقض‌هایی نیز دربارهٔ این پرونده وجود دارد.

Related posts