یادداشت روژمان – انقلاب آزادیخواهانه مردم ایران و طبقه کارگر

یادداشت روژمان – انقلاب آزادیخواهانه مردم ایران و طبقه کارگر

مطالبات انقلاب آزادیخواهانه مردم ایران بخشی از خواست های طبقه کارگر ایران می باشد. آن بخش از کارگران، فعالین کارگری و بازنشستگان که توانستند این واقعیت را در بیانیه ها، اطلاعیه ها، اعلامیه ها و یا در اکسیون ها نشان داده اند. تحلیلا باید گفت که اتاق فکرهای جمهوری اسلامی این حقیقت را دانسته و به سران رژیم گزارش کرده اند. خامنه ای در سخنرانی 28 آذر (19 نوامبر 2022) خطاب به شماری از انتخاب شدگان ساکن اصفهان ترس سران رژیم از پیوستن کارگران و زنان به انقلاب کنونی را نشان داد.
انقلاب کنونی ضد دیکتاتوری مذهبی و خواهان استقرار یک رژیم دموکراتیک مردمی می باشد. طبقه کارگر برای رفاه، آزادی، حفظ کرامت و شرکت در اداره جامعه به شدت به دموکراسی مردمی نیاز دارد. به همین جهت است که زمینه برای پیوستن طبقه کارگر به شکل توده ای به انقلاب میسر می باشد. مقدماتِ این پیوستن گذشته از بیانیه ها و نظایر آنها در اعتصابات و اعتراضات کارگری در یک هفته اخیر خود را نشان داده است.
کارگران مطلعند که نیروهای سرکوبگر رژیم در برابر انقلابیون ضعیف شده و همین وحشت در میان آنها و کاربدستان را توسعه داده است. گزارش ها حاکی است که مقامات ریز و درشت از کارفرماها خواسته اند تا دریافتی های عقب افتاده کارگران را هرچه زودتر بپردازند. کارگران با توجه به این واقعیت ضمن حفظ مطالبه دستمزدها معوقه عمدتا و اکثرا خواست هایشان را روی افزایش دستمزد، حذف پیمانکاران، بستن قرارداد دائمی و مستقیم با کارفرماها و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل متمرکز کرده اند. به نمونه هایی از اکسیون های تعرضی کارگران در بخش های کلیدی صنعت و خدمات اشاره میشود.
روز سه شنبه یکم آذر، کارگران پتروشیمی مسجد سلیمان برای افزایش دستمزد واعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دست از کار کشیدند.
روز سه‌شنبه اول یکم آذر، کارگران کارخانه خودروسازی بهمن موتور برای افزایش دستمزد و اعتراض به عدم پاسخگویی به مطالباتشان دست از کارکشیدند. آنها ازجمله شعار دادند:«درآمد دلاری کارگر ریالی» و «کارشناس دلاری، کارگر ریالی»
روز سه‌شنبه اول آذرماه ۱۴۰۱ کارگران شاغل در پالایشگاه یازدهم واقع در فاز ۱۹ مجتمع گاز پارس جنوبی دست به اعتصاب زده و در محوطه شرکت تجمع کردند. آنها خواهان تخقق مطالبات و از جمله واریز کلیه حقوق آبان ماهِ همه کارگران شاغل در پارس جنوبی شدند.
کارگران کارخانه پارس آمپول ساوه روز چهارشنبه 2 آذر برای سومین روز متوالی به اعتصاب وتجمعشان دراین واحد تولیدی برای افزایش دستمزد ادامه دادند.
روز چهارشنبه 2 آذر، کارگران کارخانه خودروسازی بهمن دیزل قزوین برای افزایش دستمزد از رفتن برسر کارشان خودداری کردند و دراین واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی الوند قزوین تجمع کردند.
روزچهارشنبه 2 آذر، آتش نشانان مشهد درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت در اعتراض به سطح پایین حقوق +مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردند. آنها خواهان افزایش حقوق و دریافتی‌های خود هستند.
کارکنان شرکت نیرو محرکه قزوین روز پنجشنبه 3 آذر به اعتصاب سراسری کارگران صنعت خودروسازی، که تحت تسلط سپاه می باشد، پیوستند؛ این هفتمین اعتصاب در شرکت‌های خودروسازی است.
روز شنبه ۵ آذرماه کارگران شرکت سرما آفرین واقع در شهر صنعتی البرز در اعتراض به اجرایی نشدن صحیح طرح طبقه بندی مشاغل و سطح نازل دستمزدهای خود اعتصاب کرده و در محوطه کارخانه دست به تجمع زدند.
بیش از ۴۰۰۰ نفر از کارگران ذوب‌آهن اصفهان در قسمت‌های مختلف این شرکت روز شنبه 5 آذرماه برای افزایش دستمزد دست به اعتصاب زده و در محوطه شرکت راهپیمایی کردند.
افزایش دستمزد ها، حذف واسطه ها، تحمیل قرارداد های دائمی و مستقیم به کارفرما ها و اجرای طرح طبقه مشاغل کارگران را در موقعیت بهتری برای شرکت مستقیم تر در انقلاب آزادیخواهانه مردم قرار خواهد داد.

Related posts