یادداشت روژمان – “زندانی سیاسی آزاد باید گردد!”

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

روز 22 آبان لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی دانشگاه تهران و زندانی سیاسی جسور به طرزی پیروزمندانه به اعتصاب غذای تر خود در زندان عادل آباد شیراز پایان داد. او بدلیل نپوشیدن حجاب اجباری در جلسه عمومی زندان و درگیری لفظی با رئیس سازمان زندان‌های استان فارس ممنوع‌التماس و ممنوع‌الملاقات شده بود. لیلا با دست زدن به اعتصاب غذای تر به جنگ مقررات ضد انسانی زندان رفت. اقدام شجاعانه این زندانی سیاسی، که قبلا چندین بار زندانی شده، ولی هرگز تسلیم مستبدان نشده بود، در داخل و خارج موجب اعتراضات گسترده به جمهوری اسلامی گردید و مسئولین زندان را وادار به عقب نشینی نمود.

یک روز قبل از لغو ممنوع‌التماس و ممنوع‌الملاقات شدن لیلا 12 تن از زندانیان زن سیاسی مقاوم و محبوس در اوین، نظیر نرگس محمدی و سپیده قلیان، طی یک بیانیه از او خواستند به اعتصاب غذایش پایان دهد. آنها نوشتند:

” لیلای عزیزمان، صدای مقاومت تو از زندان عاد‌ل‌آباد به گوشمان رسید. همان طور که فریاد «دیگه تمومه ماجرا» از دهانت از سر در
دانشگاه به گوش‌ها رسیده بود. صدای تو شنیده شده و همراه ماست. صدای تو که صدای اعتراض در تهران، خوزستان، کردستان و صدای زن و مرد بلوچ است. تو درست گفته‌ای که مرزی بین مقاومت در بیرون و داخل زندان وجود ندارد. از تو که خواهرانگی و مبارزه‌ات، مقاومت و جسارتت برای ما تداعی شکست قدرتی است که خشونتش تمام شدنی نیست، تقاضا داریم به اعتصاب غذای خود پایان دهی چرا که برای پیروزی، خیابان، دانشگاه و مردم به تن و جان سالم تو نیاز دارد.”

زندانیان سیاسی مرد و زن همیشه مظهر مبارزه و رزمندگی و منبع الهام برای انسان های رزمنده و انقلابی در جامعه بوده اند.  به همین جهت سرنوشت آنها در زندان همیشه مد نظر و آزاد کردنشان نیز یکی از مطالبات همیشگی بوده است. شعار مشهور و تاریخی “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” نمایانگر این تمایل در جامعه بوده و هست. امروز که رژیم سرمایه داری اسلامی تا نوزده آبان 15092 مبارز را دستگیر کرده و از زندان به عنوان یکی از اصلی ترین حربه ها در جهت سرکوب انقلاب مردم ایران سود می جوید مطرح کردن و توده گیر کردن این شعار از همیشه ضروری تر است. مبارزات انقلابی جاری به زودی پرچم پر افتحار “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” را در صفوف مقدم خود بر افراشته و موجبات بازگشت فرزندان دلیرمان، این قهرمانان، به دامان مردم، خانواده ها و همرزمان خواهد گردید.

Related posts